Friday 9 June 2023

Hit och dit

Sitter på tåget mot Luleå.
Barnen än så länge nöjda med varsin padda. 
Borde passa på att jobba så länge det varar. 
Studentfirande idag. 
Hemmresa imorgon.
Flyger till Bryssel på söndag.
Missar ännu en skolavslutning.
Vet bättre än att lova att jag kommer vara med nästa år.

HR mailade och påpekade att jag inte lagt in någon semster ännu.
Lovade att fixa det.
Mailar kansliet och ber dem kolla vilket vecka jag egentligen anmält storskruttan till fotbollsskola. 
Måste beställa fika till mötet med Länsstyrelsen. 
När man ska presentera verksamheten för ett gäng finnar och de säger "Jo men nå, nog går det bra på svenska men många av oss ställer nog frågorna på engelska" då undrar jag om jag ska ta hela presentationen på engelska direkt, eller om det upplevs som drygt?
Lutar åt att det blir svenska. 
Ibland önskar jag att jag lät mer som en bildad britt än en bonnig amerikan när jag pratade engelska. Jag ser i ansiktsuttrycken hur mitt uttal tas emot nere på kontinenten. Men det är som det är. 

Nu passerar vi Vindeln. 

No comments:

Post a Comment

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...