Thursday 1 June 2023

Telefonklocka

Nu har hon en på armen.
Efter en massa strul fick vi till slut igång den igår. Har fortfarande inte fått varken gps-funktionen eller stegräknaren att fungera. Men jag ska ju åka till Luleå nästa vecka och där bor familjens tech support så det ska nog lösa sig. (då vet du, Ida)

Men hon kan ringa de kontakter jag lagt in, och vi kan ringa till henne. Det är egentligen det viktigaste, det jag ville åstadkomma. Igår ringde hon från lekparken och frågade om hon fick springa över till kyrkogården med de stora barnen (jag sa nej pga vi skulle till fotbollsträning) och efter fotbollsträningen var jag också på plats för att hämta henne i tid. Men hade jag inte varit det, jag brukar passa på att fara och handla på Kvantum under tiden hon har träning, så hade jag kunnat ringa och säga "jag blir några minuter sen men jag är på väg, vänta bara i skateparken så länge."

Så ja, jag tror det blir bra detta. 

3 comments:

  1. Vi försökt med sån klocka till Son för några år sedan men den var för billig (Amazons recensioner kan man inte lita på) och batteriet höll max en halvtimma typ. Han fick en Nokia 3110 i julas istället. Den tål allt, går inte att bli näthatad på och ingen som vill stjäla 😄

    Lohe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltså noll hat mot old school Nokia, stabilare telefon finns knappast. Men hur håller Son koll på den? Har den i fickan eller väskan? Storskruttan har redan tappat bort klockan två gånger, och det borde sitta på armen....

      Delete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...