Monday 26 June 2023

Röda tånaglar och ljusa nätter

Minns att jag skrev ett inlägg förra sommaren om värdet i att växla mellan lantliv och stadsliv. Känner precis samma sak nu. Efter tre dagar med utebad, sand i lakanen, och ICAs hudlotion som enda skönhetsprodukt är det hög njutningshalt på att smörja in ansiktet med Care of Gerds ansiktsserum och lägga nytt lack på tånaglarna. 

Det har varit en fin midsommarhelg. Vi hade massor av folk i stugan på själva midsommarafton, vilket egentligen inte är det jag gillar mest, men min man njöt. Och de vänner jag kände mest behov och längtan att få umgås med kom redan torsdagkväll och stannade sedan till söndag, vilket gjorde att jag inte kände mig snuvad på tiden med dem. 

Barnen har cyklat barfota, badat nakna på tomma stränder, plockat blommor, hoppat studsmatta, sovit i tält och klappat kor. Levt sitt bästa lantliv helt enkelt. 

Nu återstår en vecka på kontoret innan jag tar ledigt i två veckor för att visa Europa, eller ja Västerbotten, för min svägerska och hennes familj. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...