Wednesday 21 June 2023

The host with the most (reluctant spouse)

Vi ska vara värdar för midsommarfirande på stugan. 
Min make facking lövs att hosta partyn.
Det är hans grej. Och till hans försvar kan säga många goda saker. Han lagar mat, inte bara grillar utan gör sallader och efterrätter och mixar alkoholfria drinkar med sockerdoppad kant till barnen. Han planerar sovplatser och ber folk ta med tält och husvagnar. 
Han gör en Facebook-grupp och lägger ut information. 
Osv, osv.

Kvar för mig att fixa är verkligen inte mycket. 
Jag gillar fester, men ogillar att vara värdinna. 

Det blir säkert bra det här. Det tror jag.
Ända kan jag inte känna mig riktigt avslappnad och peppad.
Just för att jag står som värdinna.
Utan vare sig insats eller engagemang visserligen.
Men ändå. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...