Friday 6 October 2023

Ulvön

Det är nånting med att vara på en ö.
Det är liksom definitivt.
Jag känner mig inte strandsatt, även om jag är just det.
Men fast, förankrad, på ett bra sätt. 
Inom ramen för universitetets chefs- och ledarskapsutbildning har jag varit här i tre dagar för reflektera över mitt ledarskap och utvecklas till en hållbar chef. 
Det är lite flummigt. 
Det är också otroligt vackert här och samtliga deltagare går runt och spinner som katter över höstlövens färger, solen, havet, tystnaden. 
Jag har badat i havet också.
Det var svinkallt och underbart. 

Nu låter det som att jag är hjärntvättad. 
Det är jag nog inte. 
Jag är inte en chef heller.
Bara en liten projektledare.

2 comments:

  1. Det finns inget som heter "bara en liten projektledare". Projektledare är de bästa av de bästa att jobba med <3

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...