Thursday 9 November 2023

Återhämtning

Vardag igen. Simskola, palt, tjocksockar och konferenssamtal. 
Många är sjuka nu. 
En del i bekräftad covid-19, andra i något annat eller obekräftat. 

Det var en fyradagarsvecka som efter tre känns som åtta. 
De senaste två dagarna har jag suttit på en konferens och mellan presentationerna smitit ut och ställt mig i något hörn med laptopen uppfälld och en mugg kaffe för ansiktet. 
Vill inte, orkar inte, mingla. 
Har aldrig varit varken duktig eller speciellt intresserad av det. 
Just nu känner jag direkt avsmak inför tanken. 
(Känner också lite avsmak för den extrema mängd host jag fått på mig under dessa dagar, borta är helt klart tanken om att kanske stanna hemma vid uppenbara förkylningssymptom)
Vill inte prata om mig själv, mitt jobb, eller nya projekt. 
Vill bara (i den mån jag ens vill jobba) läsa ikapp och svara undan mail, jobba på med mitt, och driva det som redan är igång. 

Snart kommer en helg. Inte heller då vill jag träffa just någon. Bara rodda det som ska göras och däremellan ruva i mysbyxor. 
Resan var jättelyckat på många sätt. 
Men nu återhämtning vad gäller social stimulans. 

1 comment:

  1. Då och då måste man ladda de sociala batterierna. Det är ett sånt superbra uttryck, för det är precis så det känns när det varit för mycket, för länge.
    Carina

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...