Monday 6 November 2023

Värsta bästa

På hemresa. 
Nu har vi sagt hejdå till både farföräldrar och Budapest.

Jag har fyllt i barnens schema i Tempus och messat barnvakten som nu varit tillfälligt arbetslös under veckorna då farmor och farfar skött markservicen. 
Ser fram emot att komma hem och städa lägenheten och tvätta fyra väskor fulla med smutstvätt.
Eller nä, det gör jag såklart inte.
Men jag ser fram emot att ha det gjort.
Det känns som att vi varit borta flera veckor.
Men inte på ett dåligt sätt.

Bästa: att upptäcka och uppleva tillsammans. Det har varit nytt och roligt. Samtidigt så avslappnat man kan begära med så många viljor och agendor. Också att sova i samma säng som barnen, vakna tillsammans utan väckarklocka och gosa, mysa och somna om efter behov.
 
Sämsta: att lägenheten lämnat en del att önska både vad gäller renlighet och komfort. Jag kommer ha nackspärr i en månad efter den här sängen.
Att vi sitter fast på Arlanda pga dimma eller nåt väderskit. Att bli försenad på obestämd tid när man bara vill hem... det är verkligen inte kul. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...