Saturday 10 February 2024

Bara PNM

Vi var hos polska negmamman med familj igår kväll. Vi åt middag på golvet, delade en flaska vin och pratade om ditten och datten. De hade köpt en ny sorts knäckebröd (Wasa Havre fast tunna skivor med havssalt på) och vi smakade och höll med om att den var god.
Lillskruttan åt tre skivor.
Sen pratade vi lite mer om barns matvanor i allmänhet och om knäckebröd i synnerhet. Både PNM och hennes man var imponderade över det breda utbud som finns på svenska affärer vad gäller knäckebröd. Det är faktiskt bättre än i Finland(!)
När polska negmamman sa det ville jag ställa mig upp och vråla In your face Finland! men iddes inte eftersom jag satt på golvet. 

Sen sa hon att de alltid har minst tre sorters knäckebröd hemma och varje gång hon står framför köksskåpet och väljer sort så tänker hon på hur rika och lyckligt lottade de är.

Och jag kan verkligen inte bestämma mig för hur jag känner inför det uttalandet.  

5 comments:

  1. Jag har väl berättat detta tidigare men det tål att berättas igen! När jag sökte jobb på en restaurang med tillhörande deli i England berättade chefen att det jobbade många från Polen på arbetsplatsen. Sen frågade hon om jag hade bra kunskap om delikatesser. Jovars förklarade jag, då jag både varit kock många år och gillar att äta dem. Rätt bra koll har jag nog. "Du vet att det finns mer än en sorts ost?" frågade chefen utan att ens skämta. Ja okej om ribban ligger där då har jag definitivt koll på det. 🤣 Fick jobbet men avböjde till efter många om och men. Önskar jag hade jobbat ett tag och fått höra mer om Polens nödtorft.

    ReplyDelete
  2. Älskar din inre IN YOUR FACE! 😂😂 Älskar PNM! Vill att du ska umgås med henne varje vecka! Minst!

    Lohe

    ReplyDelete
  3. Haha har saknat inlägg om polska negmamman 😂

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...