Wednesday 14 February 2024

Bland hjärtan och semlor

Jag fick semla på jobbet igår.
Storskruttan fick semla på skolan.
Maken fick det på sitt jobb.
Endast lillskruttan vart utan.
Asch då, liksom. Så jag har lovat att hon ska få en idag.
Ska också gå och köpa blommar och något gott till alla eftersom mina svärföräldrar skickat över Alla <3 dagspengar till oss. 
De är duktiga på att uppmärksamma såna dagar, amerikanarna. 

Igår kväll passade jag ensam 6 barn (mina+PNMs+en granne) då make jobbade och PNM och hennes man gick på date för första gången på tusen år. Eller kanske 5-6 eller så.
Det var snällt av mig.
Och roligt för dem.
De var borta nästan 3 timmar och väldigt glada när de kom tillbaka. Barnen skötte sig helt okej också, men nä, jag bjöd inte ungarna på semlor, nån gräns får man faktiskt dra vad gäller hur mycket kladd man vill torka. 

Men förutom inte så lite självgod så var jag också glad att PNM faktiskt följde med sin man på restaurang och unnade sig. Hon och självunn är ju, som ni alla förstått, inte någon vanligt förekommande kombo. De har heller aldrig lämnat sin 2-åring hos annan än förskolan tidigare. Men det gick såklart jättebra. En gång frågade ungen vars mamma var, jag sa att hon gått en kort promenad och snart skulle komma tillbaka, vilket barnet nöjde sig med och fortsatte leka. Hjälpte såklart att hennes syskon var där, att vi känner varandra, att vi har en katt, osv. 

Kohandel med barn ftw och mer unn till föräldrar.

2 comments:

  1. Åh det låter underbart att få gå på dejt... påminner mig om att jag och A har en innestående biodejt snart, filmen blev framflyttad från nov till mars. På tal om barnvakt så minns jag när jag ca 12 år skulle vakta min lilla kusin som var yngre än 2 som sov när alla föräldrarna skulle ut och midnattsfiska. "Om han vaknar är det bara att säga att Janne är på dass (pappan)". Ungen vaknade och jag testade alla knep i boken men han var jättepigg och ville ha sin mamma. Så jag gick över e12an med ungen i famnen och bar ner honom till sjön, försökte påkalla uppmärksamheten hos de som satt i en båt svinlångt bort. Janne är på dass, nä det funkade definitivt inte! Skönt att det gick bättre för pnms 2åring, tycker nog hon förtjänade lite frihet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, Janne är på dass! Och ja, den vägen är ju inte att leka med, det minns jag bestämt

      Delete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...