Monday 25 March 2024

Målsättning

På fredag åker vi till fjällen igen för påsk och skidåkning. 
Det är min absoluta målsättning att inte jobba alls under ledigheten, utan verkligen vara ledig. 
Jag vet att det kan verka som att det inte borde vara svårt, speciellt som att jag egentligen inte alls har nåt viktigt jobb.
Alltså, det är inte akutkirurgi vi håller på med. 
Det är ingen katastrof om jobbet inte blir gjort. 
Mer eller mindre stora problem, visst.
Men inte katastrofer. 
Tyvärr är det ju så att gör inte jag mina uppgifter så gör ingen annan dem åt mig heller. 
Jag kan slappa nån dag, gå till tandläkaren när jag vill och vabba eller jobba hemma om det krävs.
Inga problem.
För nån.
Annan än mig själv då.
Och nu har jag några deadlines efter påsk som jag verkligen ska försöka hinna med innan vi far. 
För lediga dagar i backen.

No comments:

Post a Comment

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...