Wednesday 27 March 2024

Nya målsättningar och ny uppgift

Storskruttan hade 40 graders feber hela dagen igår. Idag ligger den på 38 och hon klagar istället på ont i halsen. Jag som haft sjukdomskänningar sen i fredags har nu så ont i halsen att det känns som att svälja knivar och ingen röst alls. 
Ny målsättning är att repa oss innan fjällresan. 

Medan jag och min äldsta dotter dricker te med mycket honung och äter isglass jobbar jag på i något lugnare tempo än vanligt. En ny uppgift som landat på mitt bord är att hitta på något vi i arbetsgruppen kan göra tillsammans en timme eller två, som typ teambuilding eller bara för trevligt. Pga att det här med AW, julbord och sånt socialt grejs alltid tenderar att falla på samma person i vår arbetsgrupp så ska vi nu istället varannan månad turas om att hitta på något. 

Först ut är jag.  Hittade en jättelämplig föreställning på Folkets Hus på temat arbetsplatser och sociala grupperingar, men så kan såklart majoriteten av kollegorna inte den aktuella dagen. Funderar nu på gemensam lunch och ett lämpligt TED-talk you youtube istället. 
Nån som har tips på lämpliga TED-talks? 
Alternativt andra grejer man kan hitta på på temat teambuiding. 

2 comments:

  1. Att gå en självförsvarskurs tillsammans! Det är inte var dag man får höra sina kollegor säga ”hur vill du bli strypt” vilket gör det hela mycket mer minnesvärt. /karin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Sist jag gick självförsvarskurs fick jag ett navelbråck som jävlas med mig än idag, 20 år senare. Men ja, det skulle vara för att få strypa sina kollegor då...

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...