Monday 22 April 2024

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå. 
Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom hem med ett par sprillans löparskor som jag villhövde.
Another pair of running shoes? tyckte min man.
Well you're buying a car so.. kontrade jag och sen var den diskussionen över. 

Barnen har tagit det ungefär som förväntat. Det är framförallt storskruttan som är ledsen, arg och fundersam i en salig blandning. Kan sitta och prata om något helt annat och plötsligt fråga om man måste ha skoluniform i Arizona? Eller hur ont det gör att sticka sig på en kaktus egentligen?

Mannen är det lyckligaste jag sett honom på säkert sex år. Och jag veeet att det inte är för att han ska lämna oss och jag äääääär glad för hans skull och unnar honom detta.
Innerligt.
Men ändå.
Sluta flina liksom. 

(Och titeln är från ett avsnitt av Arrested Development, tror jag... I'd rather be dead in Califorina than alive in Arizona. Har hört det lite varstans, men tänker att det kanske inte är en referens alla fattar. Jajja jallefall.)

1 comment:

  1. Förstår känslan och sympatiserar!
    Men också- bra smak på serier, både Arrested Development och Parks and Recreation. Blir glad att fler hittat dem, framförallt A D!

    ReplyDelete

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...