Sunday 12 May 2024

Skogsbad och Eurovision

Barnen har inte lekt med grannarna sen mitt misslyckade försök till samtal och en bättre vardag i torsdags. Funderar på att uppmuntra dem att knacka på idag så att det inte blir nån slags grej.
Jag vill ju att de ska fortsatt kunna leka, vill bara ha lite tydligare gränser för vad som funkar för mig i mitt hem. 
Rimligt, tycker som sagt jag. 

Hur som. 
Vi har inte varit hemma så mycket sen i torsdags heller. Utan fyllt de lediga dagarna med ärenden och utflykter. Spenderat mycket tid utomhus. 
Igår var vi i skogen i nästan 4 timmar.
Fikade, grillade.
De vuxna pratade medan barnen (våra och ett till) utforskade i skogen á la Ronja Rövardotter och jag kände mig som en svinbra förälder vars barn tyckte det var kul att klättra runt på stenar och stockar utan gnäll om varken skärmtid, slask eller när ska vi åka hem?
Nyhetens behag till viss del såklart. 
Vi leker inte jätteofta i skogen. 

Och så Eurovision på det. Barnen somnade båda före Englands bidrag som de kallade Shower Man efter ha sett honom i semin. En helt ok låt till ett fruktansvärt märkligt och distraherande scennummer tycker jag.
Jag tyckte Ukraina var ganska bra också. Störde mig enormt på Grekland.
Men fick googla segraren imorse.
För orka se klart. 

No comments:

Post a Comment

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, a...