Friday 3 May 2024

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken. 
Ingen av dem är speciellt förtjusta i att simma, men båda älskar att bada, och jag ser därför simskolan inte som en idrott eller kul aktivitet utan snarare som en livsräddande åtgärd. 
Kort sagt, jag skiter fullständigt i om du inte tycker det här är kul.
Ska du få bada ska du också lära dig simma. 
Punkt.

Storskruttan har gått Bläckfisken utan att klara den två gånger tidigare. Det var nåt med crawlbenen hon inte fixade och vid det laget, det här var väl två år sen typ, kunde hon redan simma hyfsat bröstsim och jag lät henne sluta simskola. Men när sen lillskruttan klarade Sköldpaddan och alltså skulle avancera upp i Bläckfisken då fick storasyster plötsligt simlust igen och jag tänkte att king ju, om bägge kidsen går i samma grupp. 
Så. Så blev det.

Och nu alltså, klarade bägge crawlben och flytvändning och allt vad det var.
Jag klarade det på första försöket! skröt lillskruttan stolt. 
Jaha, men jag klarade det på sista försöket, konstaterade hennes syster. 

No comments:

Post a Comment

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, a...