Thursday 2 May 2024

Valborg

En Valborg som bjudit på sol, god mat, och mycket trevligt umgänge.
Alledels för lite sömn dock.
Men det var det faktiskt värt.

En sak som min make är jättedålig på är att laga mat till mindre än fem personer. Det går liksom inte. Och som jag tidigare berättat tycker han mycket om att bjuda och vara värd, och eftersom en god värd inte får slut på mat lagar han ofta för ett mindre kompani. Vi har bjudit hur många sa du? Sex personer, okej men om jag lagar för femton då....

Dessutom älskar han att ha en full kyl och kunna äta rester i dagar. Såatte. Ja, mycket mat. Men men, jag klagar inte. Jag har en man som räcker upp handen först och säger Vi fixar huvudrätten! Och sen gör han exakt allt som har med maten att göra också. Och att jag inte klagar beror i det här fallet på att vi inte var värdar.
Win mothafacking win. Vi var hemma hos en kompis med ett underbart, alldelens enormt kök som gjort för långa, sena middagar. 
Och sen fortsatte vi hänget igår med utelek och spontanmiddag hos oss med restfest och pannkakor. Så ja okej, då var vi värdar. Men då var det dagen-efter-slött och alla hade nya fräknar på näsan och barr i skorna och skulle hem till en vardag. 

Vänner i olika former av relationer och deras reaktioner på hur livet blir. Samtal som kan vara härligt slamsiga och djupt välmenande och omsorgsfullt petande i en härlig blandning. 
Prestationslöst. My favourite form of löst. 
 

No comments:

Post a Comment

Ropar inte hej men

Sitter på golvet i lillskruttans rum och skriver detta medan hon lyssnar på sin godnattmusik.  Det har nog gått en vecka nu, kan det vara så...