Thursday 11 July 2024

Den bästa dagen

Var det igår, enligt min 8-åring. 
Hon sa det helt spontant, på väg in i duschen, alltså mamma... det här typ den bästa dagen!
Och jag är böjd att hålla med. 

Min förmiddag var kanske inte så spexig, jag satt och förberedde en intervju, men barnen lekte fint med grannungarna och sprang upp och ner i huset, in och ut på gräsmattan. 
Efter lunch packade vi in oss i bilen och körde till en sjö med vänner. Badade, solade, fångade småfisk och stannade långt mycket senare än vi tänkt.
Körde så småningom hemåt och beställde sushi på vägen för herregud orka laga mat när man har intorkad solkräm i håret och gammal sand mellan tårna.
Och efter middag och dusch för samtliga kröp vi allihop ner i soffan och kollade fotbolls-EM tillsammans. 
Lillskruttan är nog egentligen väldigt ointresserad av spelet. Men hon njuter av gemenskapen och hejar konsekvent på laget som leder. 

Det var inget speciellt och ändå väldigt speciellt alltihop.
Kanske den bästa dagen. 

No comments:

Post a Comment

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, a...