Friday 12 July 2024

Puh

Bra böcker ska avnjutas likt en god middag.
Typ. 
Men även en god middag intagen ståendes vid diskbänken medan barnen bråkar med pappa i duschen är bättre än ingen middag alls. 
Och en bra bok lånad på snabblån pga nyutgiven, men sedan bortglömd pga höll på med annan bra serie, är bättre hetsläst i bilen, i soffan, i sängen, på gräset, på toan.... än oläst. 
Så jag läste ut Sara Strömbergs Skinn på parkeringen medan barnen handlade glass på ICA och sedan hann jag precis lämna tillbaka den innan biblioteket stängde för helgen. 
Nu kvarstår en lättnad över att jag hann läsa den, blandat med en olustkänsla av att jag inte alls hann njuta av den.

4 comments:

  1. Vad blev ditt omdöme om boken?
    Värd att köa för att läsa eller spara till nästa år?
    / Carin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den var bra, bäst av de tre i serien tycker jag. Så ja, tycker du inte det är jobbigt att köa så skulle jag absolut göra det.

      Delete
  2. Jag blev intresserad, är ingen deckarperson men ska ge serien en chans!

    ReplyDelete
  3. Tycker att hennes böcker liksom blir bättre och bättre! Ibland är det som att författare bit bekvämare med sina miljöer och karaktärer, får den känslan i hennes böcker

    Lohe

    ReplyDelete

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, a...