Sunday 21 July 2024

Jag hjärta stugan

I början av sommaren var jag osentimentalt inne på att vi ska sälja vår stuga nästa sommar. Gillar att vara där och så, men rent praktiskt liksom, med Arizona och allt.. jag kände äh, nä vi säljer nog.
Men nu, efter sommaren som varit (är, den är ju inte slut men mannen har precis gjort sina sista helg i stugan) så känner jag nog istället att, nä.
Vi säljer inte.

Jag älskar ändå att vara där. 
Nu i helgen har vi varit där bara vi. 
Bara familjen utan så mycket som ett fika-besök. 
Och det har varit underbart. 
Det är jättetrevligt med besök också, det är det verkligen. 
Men gäster ger och tar. Ibland tar de väl mycket. 

Energi, disk, sena kvällar och vuxna som säger sig älska att campa men sen vägrar kissa någon annanstans än på toaletten.
Helt seriöst, vuxna män som har mage att utge sig för att vara friluftsmänniskor men sen inte kan kissa i buskarna trots att man flera gånger sagt åt dem att snälla, brunnen blir full snabbt.... vi använder bara toaletten om vi måste. Det har jag lite svårt för. Alltså vi har ett utedass såklart. 

Men nu var det inte det jag skulle gå igång på. Det var ju snarare bara det att vi fyra haft en så mysig helg. Utan att vi egentligen gjort särskilt mycket.
Eller precis just därför. 

No comments:

Post a Comment

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, a...