Monday 26 August 2024

Måndagsbossen

Det är typ den svåraste bossen.
Särskilt efter en helg som denna. 
En bra helg. Men inte en lugn helg. Och kanske inte med riktigt den mängd sömn som nån i hushållet egentligen hade behövt. 
Hursom.

Cyklar efter mina två avkommor på väg till skolan. Båda har hjälm - check. Vet säkert att lillskruttan borstat tänderna, är ganska övertygad om att även storskruttan gjort det. Båda har med frukt - check. Ingen av dem har jacka men båda har hoodie.
Ska det regna idag?
Finns det en regnjacka på skolan?
Storskruttan har byxor men lillskruttan har shorts. 
Har hon packat med byxor?
Nej, men det finns på hennes hylla.

Storskruttan har med nyckel, det vet jag säkert för jag la den själv i hennes väska. Det är viktigt för hon ska gå hem själv och göra sig i ordning för fotbollen.
Var är benskydden?
Hennes telefon är laddad iaf så hon kan ringa mig och fråga.

Lämningen går smärtfritt.
Jag konstaterar att jag har en lunchlåda från frysen i cykelkorgen. Vad som finns i den märker jag såsmåningom.

Bossen är avklarad. Jag cyklar till jobbet. Försiktigt eftersom jag har en flaska svindyr champagne i ryggsäcken som vi ska ge vår chef som fyllde jämnt i helgen.

Ny vecka. Nya tag.

No comments:

Post a Comment

Mål i sikte

Nu har jag bokat våra biljetter.  Köpt. Köpt för dyra pengar. Våra biljetter så vi kan åka te amerikatt och spendera en månad som familj, me...