Friday 6 September 2024

Ambitionsnivåer

I dag putsade jag fönster. För kanske första gången i mitt liv. Det är helt sjukt att det är så, men jag har flyttat mycket, okej? Och ja, alltså jag har torkat av fönster förrut. Men inte liksom gjort det på riktigt. För drygt ett år sen fick vi ju också nya fönster i lägenheten och okej nu känner jag att jag försöker försvara mig. 

Jag har länge länge mått dåligt över hur skitiga fönstren i kök och vardagsrum är, men att ta tag i det har känts helt jävla övermäktigt pga egentligen vet jag inte ens hur man gör.
Men så till slut nådde jag samma gräns som jag ju alltid gör med mitt hår när jag klipper det själv, nämligen: skit samma det kan inte bli sämre.
Så jag putsade. 
Och det blev inte sämre.
Det blev fan bättre. 
Köket blev rent bra. 
Vardagsrummet blev inte lika bra, där syns ränder.
Men so what?
Det syns att jag putsat fönstrena?
Ja? Jag har ju gjort det.

Så. Då tar vi helg. 

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Duktig ju! Jag putsar inte ofta fönster heller, det har blivit så att anders gör det. Men när vi hade fått en stor fågelskit på vårt sovrumsfönster som bara öppnas nerifrån så kunde jag inte leva med det och lärde mig hur man putsar fönster som vänds på tvären, trots att jag lider av kortma.

    ReplyDelete
  3. Grymt bra jobbat! Jag borde också... en annan dag. Tove

    ReplyDelete

Manligt och kvinnligt eller inbillar jag mig?

Idag skrev jag ett mail till en kvinna som är sk technical lead i en projektansökan vi arbetar på. Det var artigt formulerat men budskapet t...