Wednesday 25 September 2024

Två saker

Ett: jag har köpt en cykelhjälm och idag hade jag den på mig. Planen är att numera använda hjälm när jag cyklar pga herregud varför inte? Nä, just det. 

Två: jag var på föräldramöte för storskruttans klass igår. Det var en riktigt dålig upplevelse som jag kanske kommer beskriva i detalj i ett inlägg framöver. Men känslan i slutet av kvällen var denna: sluta skamma och skuldbelägga den förälder som står här och går på knäna för att få vardagen att funka. Lärare och rektor, men framförallt läraren. Om lillskruttan ska ha få samma när hon börjar ettan kommer jag fasen överväga att byta skola. Överväga, knappast göra det. Men ändå.

1 comment:

  1. Del 1: Fantastiskt! ÄLSKAR detta stycke! När jag flyttade till Umeå var det jag och en tant som anvönde cykelhjälm. Det var 2007. Men efter några år började normen förskjutas och många tog sitt förnuft till fånga (i hjälmen så att säga).

    Del 2: Vilken cliffhanger! Man vill veta mer! Och samtidigt, så jäkla hemskt det låter. Pekades en enskild förälder ut? Varför? Hur då? Försvarade någon henne/honom?

    ReplyDelete

Två saker

Ett: jag har köpt en cykelhjälm och idag hade jag den på mig. Planen är att numera använda hjälm när jag cyklar pga herregud varför inte? Nä...