Friday 25 October 2024

Hate to say I told you so

I ett av projekten på jobbet sitter vi med en riktig bajsmacka i knät. 
Det är inget roligt och det är inte bara mitt problem. 
Men. Det är bara jag som sett denna skitstorm komma.
Jag har flaggat för detta i över en månad. Kanske två till och med. 

Då (det har jag skrivit om väl?) hette det att jag hade svårt att ta folk och kollegor sa saker i stil med "jag vill inte att ni börjar bråka" och menade ni två kvinnor i ledningsgruppen, för det är bara jag och den spanska problemmakerskan som är av det täcka könet i den här härvan. 

Nu är alla överens om att hon är väldigt svår att jobba med och borde ha bytts ut för länge sedan. Men nu är det för sent för deadline flåsar oss i ansiktet.

Och jag har väldigt, väldigt svårt att inte skrika Vad är det jag har sagt då? Jag har ju sagt det här hela tiden! 
Ibland är det inte ens skönt att få rätt.
Bara otacksamt. 

No comments:

Post a Comment

Hate to say I told you so

I ett av projekten på jobbet sitter vi med en riktig bajsmacka i knät.  Det är inget roligt och det är inte bara mitt problem.  Men. Det är ...