Thursday 20 May 2021

Det vore så jäkla obra

Eftersom man alltid kan ta ut olycka i förskott och gruva sig för det värsta... 

Om en månad flyger jag solo över atlanten med två små barn. I nuläget är USA med på UDs lista över länder man avråds resa till. Om det inte ändras efter 31 maj (hoppas hoppas hoppaaaaaaaaas) så innebär det att vår hemförsäkring inte täcker eventuella omkostnader som har med corona att göra. Det går heller inte att teckna en kompletterande reseförsäkring via vårt försäkringsbolag. 

Vi måste alla tre ha negativa pcr-test som är max 48 timmar gamla vid avresa. I hålan där vi bor finns ingenstans det går att testa sig på lördagar. Jag ska bespara er ytterligare detaljer, men i nuläget finns inget sätt att helt eliminera risken att jag står i Stockholm med barn, packning, biljetter, och får ett positivt provsvar. 

Det skulle bli dyrt. Det skulle bli meckigt. Det skulle bli så otroligt jobbigt. 

Det är svårt att låta bli att tänka på det. 

2 comments:

  1. Men fy så drygt, jag våndas redan över din stress!

    ReplyDelete
  2. OMG, jag känner SÅ med dig. Det är liksom värre att oroa sig innan för vad som kanske händer, än om det faktiskt händer för då är man mitt i 'at och det är bara att lösa. Så sjukt lättstressad när det kommer till resor som kan skita sig.

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...