Tuesday 7 September 2021

Rulla-de-rulla-de-rullar...

Det rullar på. Lite för fort i vissa fall. Och faller gör storskruttan, nu senast imorse flög hon över styret på nya sparkcykeln och blödde näsblod. 

På lillskruttans 3-årskontroll frågade sköterskan om vi äter en varierad kost hemma. Jag viftade med gipset och sa att tja, alltså….
Potatisbullar, makaroner och korv, gröt, pannkakor (färdigköpta och klippta med sax), och nuggets.
Är det varierat nog?
Det tyckte hon att det var.


Jag har tid hos gipsteknikern på ortopeden imorgon.
Om hen bara kan frigöra min armbåge så att jag kan cykla trehjulig elcykel igen… så skulle det rulla så mycket smidigare.


2 comments:

  1. Håller alla tummar för fri armbåge! Glad för det lilla osv!

    Du är en sådan hjälte. I framtiden kommer du skratta (galet?) åt detta?

    ReplyDelete
  2. Herregud, hemsamarit låter ju inte så dumt i ert läge. Finns det inte såna längre? Hoppas gipset ryker snart!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...