Wednesday 13 October 2021

Vobb

Då har svärföräldrarna dragit till Finland på en avstickare och jag måste vabba mina barn själv. Tacksamt ändå att lillskruttan kan underhålla sig själv hyfsat långa stunder samt uppskattar både pyssel och padda. Annat var det när man hade snoriga blöjbarn under under två år.... saknar inte den tiden. 

Idag blir det möten på mute där jag i förväg meddelat att jag lyssnar så gott det går och kommer knappast bidra med så mycket. 

Ser fram emot ett par dagars ledigt från min värdinneroll. Även om de är lättsamma gäster som dessutom inte bor hos mig, så.... kräver de ändå en hel del underhåll och energi från min sida. Eller så kräver de det inte alls, men jag kan inte låta bli att lägga kraft på det.
Oavsett, skönt med paus. 

2 comments:

  1. Vabbar också och saknar inte heller de där pyttesnorisarna... men vad hände egentligen med polska negmamman? (Eller polskt gnägg som min hjärna vill få det till 😁)

    ReplyDelete
  2. PNM har ju en pyttepyttis och jag har faktiskt inte sett röken av henne på länge... utan får uppdateringar via hennes man. Ska kanske skriva om det snart. By popular request liksom, hon levererar ju content ;-)

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...