Sunday 3 December 2023

I detta nu

Mannen jobbade sent igår och sover fortfarande. Barnen har sett adventskalendern på TV och leker nånting jag vet inte vad men de bråkar iallafall inte. Och jag sitter i köket och försöker göra bort lite jobb på en kurs jag mot bättre vetande gick med på att läsa den här terminen. 

Samtidigt funderar jag på om det verkligen är en bra idé att fara och åka skidor idag.
Utförs alltså. 
Mannen vill, det vill han alltid. Finns inget han älskar mer än att åka utförs. 
Barnen är peppade, det är dom. MEN, det ska vara runt -14 i backen. Det kan snabbt ta peppen ur vem som helst, jag vet. 
Och jag är inte råsugen på att betala en knapp tusing för att åka en knapp timme och sedan höra att det kallt om fötter, fingrar och kinder. 

Igår fick jag med mig lillskruttan till isen för att åka skridskor. Hon var mycket pepp innan men surnade snabbt ihop när det var svårt, kallt och halkigt(!?). 
Skridskoplan ligger en kvarts promenad från vårt hus så att vi inte ens åkte i 20 minuter gjorde inget. Men att köra bil en timme, betala liftkort och.... nja, jag vet inte.

1 comment:

  1. Verkar kallt. Vi var på liten utflykt i -4 igår och det var väldigt kallt. Så -14 med fartvind låter mest hemskt faktiskt

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...