Thursday 10 October 2024

Två positiva (och en liten negativ)

Rektorn skrev igår att hon avser bevilja ledigheten över jullovet. Jag skrev ett (enligt mig) fantastiskt artigt och inkännande mail där jag frågade om hon kunde ge en fingervisning om när ett beslut kanske kunde komma att fattas pga behöver lite framförhållning för att ändra reseplanerna. Och hon svarade att hon hade för avsikt att bevilja den. Hon har inte gjort det än. Men ändå. Skönt. 

Lillskruttan har sagt att hon kommer att få Ann-Charlotte eller Ida som fröken i 1:an. Alltså inte storskruttans mespropp till fröken. Min 6-åring kan inte redogöra för varifrån hon fått dessa uppgifter eller hur tillförlitliga de är. Men ändå. Tror ju inte att hon tagit dem helt hur luften liksom. Hoppas hoppas. 

Igår hade vi styrgruppsmöte på jobbet och jag kände enormt starkt att fy fan aldrig mer. Hoppas hoppas på ett samtal snart från jobbet jag sökte förra veckan och ett erbjudande om en intervju. Jag har mentalt börjat förbereda mig för att jag gjort mitt på den här institutionen nu. Det är lite tråkigt, men inte enbart. 

No comments:

Post a Comment

Mind you

Känner att det här är nog sista gången med det här upplägget. Alltså att min man är i långtbortistan medan hans föräldrar kommer hit i flert...